torsdag 6 december 2018

Betsa ekbord grått

Här hittar du tips om vattenburen bets och lackbets. Lär dig att betsa trä med gör det själv beskrivning. Att betsa och lacka ett matbord. Jag tänkte här förklara hur man lackar av, betsar och lägger ny lack på tex ett matbord.


Många uppfattar betsning och lackning . Oljade träytor blir allt mer populära i våra hem.

Oljade massiva trägolv i ek är väldigt modernt och ger en mycket behaglig känsla och ett. Man kan betsa laminat med men då ska man anväda sig av väldig fint sandpapper. Jag oljebetsade ett ekbord modell äldre alldeles nyligen. Jag förstår ju att det kanske inte va så jäkla lyckat att betsa en oljad hylla, men kan man lösa det på nåt sätt i efterhand?


Jag fick en idé om att riktigt mörkt betsade, näst intill svart-betsade bänkskivor kunde vara snyggt. Har tröttnat lite på de oljade bänkskivorna. Hur har man fått fram denna gråa patina? Jag har slipat mitt matbord av obehandlat furuträ.


Nu skulle jag kunna tänka mig en mörkare färg på bordet.

Då tänder vi levande ljus och myser framför brasan. Veden förvaras i trälådor betsade i. Tar kanske lite längre tid att fixa än att betsa ? Men om du vill ha det kolsvart så rekommenderar jag att slipa ner till obehandlat trä, sen betsa i omgångar tills du får den färg du vill ha, annars . Betsa IVAR IKEA Livet Hemma - fixaodona. Bets är baserad på lösliga färgämnen som ger högsta transparens. Men jag tyckte om formen, säger hon och visar hur hon målat om byrån i vitt och grått.


Läs också: Tips: Cecilias fiffiga kökstavla gjorde succé på . Mjuka delar av träet suger upp mer bets och blir mörkare än hårda . Här har vi gett ett slitet ekbord nytt liv genom att måla det dovt blått. Efter: Grått är det nya svarta. Dag 1: Slipa träskivan och betsa den. Skivan behöver inte tas bort medan den slipas med planslip eller excenterslip och slippapper korn 40 . Ett grått kök är klassiskt och elegant.


Väljer du en grå färgskala i köket är det lätt att förändra accentfärgerna efter behag och säsong. Va inte rädd för att måla grått i en mörkare ton. Kalklitirs färg Zinco är makalöst vacker och det ger plats åt ljusare sänglakan, belysning och . Ger det en färgning åt det mörkare också, eller skall man betsa först?

Att lacka ett ekbord tar mar än 4sek. Detta för att lättare kunna behandla reglarnas kanter med . Den är enbart bruten något emot grått. Det är en standardkulör och den vanligaste kulören om man inte vill ha lite gult i. Sveriges största ungdomsbutik på nätet.


Kläder, skor och accessoarer för 8-åringar från märken. ALGOT hyllsystem BESTÅ förvaringssystemBadrumsplanering BänkskivekalkylatorKontorsplaneringKöksplaneringPAX garderobssystem STUVA planeraren . Tiotusentals samlas här varje midsommarafton till en .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg