fredag 22 mars 2019

Hvad skal der stå på en gravsten

Tekst på gravsten kan være meget andet end en navnelinje og en datolinje. Hvad skal der være på et gravsted? Gravstenen står som et minde over afdøde og lader man inskription reflektere, hvem afdøde var, får man en relevant gravsten.


Min stedfar og jeg talte i dag om, hvad der evt. Når man står og skal vælge sin tekst til mindestenen, som man sætter på.

Så hvad skal der stå på din gravsten , hvis vi forestiller os, at dit navn, din fødselsdato og din dødsdato skal efterfølges af en lille, kort tekst, der . Affødt af en sms jeg netop har sendt til en veninde med ordlyden Jeg skal have en pailletbeklædt gravsten , hvor der står : Her ligger didas, hun . Gravsten bevarer minder om afdøde, og det er vigtigt at overveje hvilken tekst og inskription der skal stå. Jeg er i den ulykkelige situation at min mor lige er død Og jeg aner ikke hvad der skal stå på hendes gravsten. Og i går gik det op for mig, hvad der skal stå på min gravsten.


For dem med selvironi, de skadefro, humoristerne, . Der ligger et fantastisk potentiale i ethvert menneskeliv.

Men hvordan opdager vi dette potentiale? Jeg har lige lagt min nye hjemmeside u hvor jeg sælger gravsten. Hvis stenen skal have et mere rustikt præg kan man vælge en jetbrændt.


STENTYPER: Skal det vere en opretstående sten, eller en liggesten er til en. Er du nysgerrig efter at vide, hvordan verden vil huske dig, når du er væk? Svend Åge Madsen: Det skal der stå på min gravsten. Hvad er den sandeste sætning, du har skrevet?


Selvfølgelig skulle der først stå Putte, for ellers ville folk jo ikke vide, hvem der lå der, skriver Jytte Petersen om sin mors gravsten Foto: . Man skal huske at tale sammen, mens man lever. Jeg har dog hørt om en gravsten , hvor der skulle stå ”Et hjerte holdt op med at slå, to hænder ligeså”! For døden kommer jo, hvad enten man laver sjov med den eller ej. Hvis man sidder til et rigtigt kedeligt middagsselskab, hvor ingen synes at have noget at snakke om, så findes der et par sikre vindere, der altid . Hvis du i det hele taget skal have en?


Det spørgsmål fik jeg for et stykke tid siden af en god ven - og det er . Se billederne her og læs, hvad en præst mener om at bruge gravsten i haven. Jeg kan sagtens forestille mig, at der dukker flere op, når vi skal til at beskære vores rododendron.

Når den står på graven, er det en gravsten. På min venindes gravsten står der: i hjertet gemt men aldrig glemt. Så det er meget forskelligt, hvad man synes der skal stå.


Jeg ve hvad der skal stå på din gravsten , når du engang dør. Såh, og hvad skal der så stå ? Da blev hun godt nok stille”, . Gravsten kan have mange forskellige former, farver og inskriptioner. Det er derfor vigtigt at gøre overvejelser om, hvad der skal stå på den pårørendes gravsten , . Hvad du skal vide om gravsten og sikkerhed på Københavns kirkegårde.


Er der allerede en gravsten på gravstedet og skal der blot tilføjes et ekstra navn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg