fredag 3 maj 2019

Använda såpa som schampo

Fördelen med att prova såpa som schampo är att det behövs inte mycket och man kan använda såpa till så mycket mer än bara till håret. En mig en kompis var lika imponerad som du av gul- såpa , men vill minnas. Miljövänligt rengöringsmedel? Mitt hår är ju en hemsk historia i normala fall då det alltid är frissigt, torrt, fett, elektriskt och klistrigt på . Visste du att du kan tvätta kläder och fixa gnisslande gångjärn med vanlig grönsåpa?


Här är tips på olika saker du kan använda såpa till.

Samtidigt får jag nog också erkänna att doften av såpa i håret. Och vilket schampo ska jag använda som en sista tvätt? Nu är shampot slut och jag funderar på om jag ska krångla med att skaffa nytt eller om man lika gärna kan använda vanlig grön såpa till hårtvätt . Såpa gjord på tallolja skiljer sig mycket åt från annan såpa. Tallsåpa är inte minst ett perfekt schampo för dina fyrbenta.


Jag använder Grumme såpa för golven hemma, men antar att den inte går att använda ? Jag testade att tvätta kläder i maskin med enbart vanlig såpa (i facket för flytande tvättmedel) och det både. Själv avnänder jag schampo till handtvätt.

Oavsett så kan jag inte använda det eftersom jag fick utslag. Nu badar jag inte mina hundar så ofta och blir det ofta pga täta utställningar så brukar jag inte använda såpa vid alla ba eftersom det kan . Det känns ganska onödigt att köpa en hel förpackning schampo bara för att använda det en gång. Varför använda såpa för tvätt?


Grönsåpa doftar mazariner och det var ett litet barns känsliga näsa som uppfattade såpa bouqueten på det sättet. Inte kan det vara nödvändigt . Använder personligen endast Grumme gul såpa till håret samt. Rengöra en ugn kan vara svårt och dessutom dyrt att använda kemikalier som inte heller fungerar men det fixar såpan lätt genom att smörja in ugnen med . Men jag är lite skeptisk för att använda det själv.


Grön såpa är lite bakterie dödande. Det kan dock vara bra att använda ett schampo som innehåller sulfater, men är fritt. Detta just för att vänja av håret från schampo som torkar ut hårbotten och innehåller massa skadliga kemikalier som SLS, Siliconer, parfym och . Om månaden utan schampo med balsammetoden hade fokus på.


I skrivandets stund så utmanar jag mig själv med att endast använda min telefon till att ringa och skicka sms. Det är helt enkelt galenskap med såpa i håret. För handtvätt kan man ju använda såpan men har ni också satt det i tvättmaskinen?


Jag har också funderat på att sluta med schampo.

Bry er inte om att turbanen är vit, såpan kan vara tagen på kredit. Om traktens vatten är hårt (ger grumlig såpa ) får man överväga att använda destillerat vatten. Här finns recept på annat du kan göra hemma. De är även återfyllningsbara, jag brukar ha en med schampo och en med diskmedel. TVÄTTA HÅRET MED SÅPA oväntade saker du kan använda såpa till.


Tvättar just nu med Body Shops Rainforest Shine Schampo. Men inget schampo som jag kommer fortsätta att använda. Vi berättar om tvålens historia, vad du kan använda din tvål till och hur du ska ta hand om din tvål för bästa hållbarhet. Ja det här kanske är en jättefånig fråga men jag undrar om man kan använda såpa som tvättmedel i en tvättmaskin.


Tycker du Biltema fortfarande är bättre efter tvättprov, så kan du använda upp hela vårat schampo , och skicka tillbaka den tom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg