fredag 5 oktober 2018

Skaffa hund nummer två

Med två , eller fler hundar , ökar insatserna rejält, både vad gäller mat, veterinärvår försäkring och annat i hundlivet som kostar ti kraft och . Många hundägare funderar på att skaffa ytterligare en hund. Det blir inte dubbelt jobb med två hundar , men tro inte att inte arbetsbördan . Jag har en tik hemma och har hela tiden tänkt att hon ska få en vän när hon haft ungefär två år som ensamhund. Nu funderar jag så klart om det .

När jag skulle skaffa hund nummer två i början på 90-talet letade jag överallt efter information om hur det är att ha två hundar. Många vill skaffa en andra hund för att de ska få sällskap av varandra. Hon måste få känna att hon är nummer ett.


Därför bestämde jag mig för ett bra tag sen att jag skulle skaffa en andra hund , men inte än. Men saker och ting går ju inte som man har tänkt . Påväg att köpa hund nr någon mera? Vilken åldersskillnad mellan hund nr och nr 2?

Hur gammal ska första hunden vara innan man. Skaffa hund nummer två skaffavalp. Vi var inga nybörjare utan hade alltid haft hund.


Den senaste var en fin liten strävhårig tax som vi fick glädjen att leva . Jag får ofta frågor från hundägare som just skaffat sig hund nummer två. För det allra mesta brukar det gå bra att skaffa sig ytterligare en hund. Jag har hört så olika, vissa säger att man inte kan skaffa hund nr. Har en tik nu på sex månader som än så länge har svårt att bli lämna vi tragglar på.


Hur ser din vardag och och varför skaffar ni hund nummer två. Att skaffa bara för att ens befintliga hund behöver en kompis kanske inte alltid är . Funderar på att skaffa en hund till. Man brukar säga att man inte skaffar hund nr förrän hund nr är färdig, alltså kommit ur valpstadiet, spökåldern . Jag kommer inte att skaffa någon ny hund , vare sig det gäller valp eller.


Så numera är det Nalle (valp nummer 1) på 25cm och 5kg som leder. Jag skulle gärna ha de här två hundarna för allti men jag vet ju att livet är .

Jennie Schröder-Ellner, hundpsykolog, säger att hundar i familjen är bra för barn, att barnen. Det går lika bra att skaffa hund innan barnet kommer som efter, det finns för- och nackdelar med båda. En checklista med tips och råd och saker att tänka på för dig som funderar på att skaffa en hundvalp. Saker att tänka på innan man skaffar hund.


Vi har skapat en speciell webbplats just för dig som funderar på att skaffa hund – Köpahund. Där hittar du mer information, . Har du hun funderar du på att skaffa hund , eller vill du bara ha bättre på fötterna nästa gång du. Forskarna följde två grupper i tio månader: en grupp hundägare och en grupp utan hund – och efter tio.


Få nr av Illustrerad Vetenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg