torsdag 19 april 2018

Luktar avlopp i toaletten

Gick precis in på toan och möttes av en förfärlig avloppslukt. Detta är andra gången på ca 2-veckor det luktar apa rent utsagt på toan. Luktar pyton från handfatet, hjälp! Vi lokaliserade lukten till toan så vi tog bort den,gjorde rent,bytte muff o klämde dit allt igen. Ett illaluktande avlopp kan vara obehagligt.


Läs vidare för enkla och effektiva tips för att få bort dålig lukt i avloppet och i badrummet!

Ja som topic beskriver så luktar det avlopp när jag spolar i min toalett. Det resulterar i en förfärlig lukt som blir värre i takt med att bakterierna växer. Dålig lukt på toaletten , möjligen stopp i rören men.


Vad betyder dålig lukt i badrummet, och hur åtgärdas stopp i golvbrunnen? För att undvika dålig lukt eller stopp i avloppet finns det en hel du kan göra i. Om vattenkranen droppar eller toaletten rinner, felanmäler du det på Min Sida här . Sambon tycker att toan luktar och bör bytas ut. Jag tycker det är onödigt, den är ju bara år gammal, det borde gå att rengöra.


Om det luktar avlopp i badrummet beror det ofta på en dåligt rengjord golvbrunn.

Men har du gjort rent handfat, toalett , golvbrunn och rensat . Nu är vi nästan klara (äntligen) med vår lilla rust av gästtoaletten. Idag luktar det dock inte avlopp utan bara gammal toa eller vad man ska säga. Har inte skickat upp maken på taket än.


Upplever du dålig lukt från avloppet? Det luktar avlopp i min lägenhet, vad gör jag? Har fått ett problem med avloppslukt inne på min toalett.


Slitet, litet rum och luktar en blandning av fukt och avlopp. Lukten kommer från toalettstole. Toaletten fungerade inte bra, så vi har blivit lovade ett nytt rum imorgon.


Känns inte som ett - stjärnigt. Det finns många orsaker till störande lukt , t. Rengör borsten regelbundet med såpa och spola den ren när du spolar i toaletten. Propp eller dålig lukt i avloppen.


Då har förmodligen vattenlåset torkat ut och avloppsodören tar sig ut i det . Jag kunde då och då känna en obehaglig lukt på min toalett innan förra. Dock är inte de andra utbytta, dvs vatten in, avlopp från handfat och . Som sagt så luktar det Thailand på toaletten (och nej, det är inte för att jag städat dåligt). Finns det någon som vet vad det är för fel eller vad jag .

Tryck till ordentligt, för att undvika dålig lukt. Häll hastigt hela hinkens innehåll ner i toaletten. Det är ett vattenlås som är till för att hindra dålig lukt att tränga upp från avloppet. Be blomvakten att spola i toalettstolen och fylla vatten i övriga avlopp lite då och.


Men det är så att i badrummet från dess avlopp vid badkar är det en unken lukt som. Avloppsrören från diskbänk och tvättställ blir snabbt igensatta av fett och matrester. Vattennivån sjunker och lukt kan tränga upp ur avloppet. Om det börjar rinna vatten i toaletten ska du göra en felanmälan direkt. Lyckligtvis är det oftast väldigt lätt att åtgärda.


För att få bort dålig lukt i avloppet hemma har vi hittat lite tips till er från andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg