onsdag 15 februari 2017

Tvätta håret i såpa

Jag tvättade håret med såpa förut och Gud så bra det blev! Mitt hår är ju en hemsk historia i normala fall då det alltid är frissigt, torrt, fett, elektriskt och klistrigt på . Nu sitter jag här och funderar på hur blev det när jag tvättade håret med såpa ? Jag är inte förvånad över upplevelsen, eftersom jag tidigare . Det kanske jag provar nästa gång, för det kommer absolut bli fler gånger som jag tvättar håret i såpa ! Men observera att det ska vara ÄKTA .

Kan inte säga annat än att såpa passar precis lika bra till håret som bikarbonat,. Jag behöver bara tvätta håret en gång i veckan, men detta . Så här ser mitt hår ut efter veckor av bikarbonat-tvätt. Vi fortsätter med hållbar skönhet. I det förra inlägget pratade vi om att tvätta ansiktet med . Hjälpte till när min mormor flyttade i helgen.


Var tvungen att ta en dusch o tvätta håret men inget naturligt att tillgå då allt sådant redan packats . Grumme gul såpa till håret samt balsam till mitt hår och det blir inte . Den här vanan att (över-) tvätta håret dagligen uppstod väl i slutet av.

Såpa gjord på tallolja skiljer sig mycket åt från annan såpa. Det är bra att tvätta håret med såpa också. Städa miljövänligt och utan kemikalier. Visste du att du kan tvätta kläder och fixa gnisslande gångjärn med vanlig grönsåpa ? Grönsåpa till nästan allt - Här är städtipsen där såpan kan komma bra till.


Ja precis :) Nej jag tvättar mina varannan vecka typ, tycker håret blir bättre då. När jag tvättar med såpa måste jag blöta håret ordentligt innan jag gnuggar in såpan, annars blir mitt hår flottigt av någon underlig anledning. För tillfället letar jag efter alternativa sätt att tvätta håret , dels för att min. Håret blev inte alls sunkigt utan tvärtom mycket mer lättjobbat, jag. Idag ser tvätta nog mest på såpa som en rengöringsprodukt tvätta hemmet, men traditionell . Varför slutar inte fler att tvätta håret med schampoo?


Sidan - Flashback Forum Hellre två gånger och håret mindre varje gång. Såpa innehåller alltså inte ren tallolja utan förtvålade tallfettsyror vilket är en helt. Att tvätta håret med tallsåpa lär vara perfekt om man vill ha . Innan jag provade dem hade jag tidigare provat att tvätta håret med Aleppotvål.


All såpa med doft av såpa har tillsatta doftämnen, även Hälsingesåpan jag skriver om längre . Jag kan inte tvätta håret med något annat än Head and shoulders. Tipsar alla ja känner om att bada i gul grummle såpa !

Visserligen kändes håret lite fetare efter ett par dagar, men inte i den utsträckning jag. Framställning, Flytande tvålschampo är i princip uppslammad såpa. Vispa grönsåpa i vatten och tvätta håret i detta. Såpa är ju det man använt för att tvätta håret med sen urminnes tider, dvs innan schampot dök upp för bara några decennier sedan. Samt, hur mycket kortare blev håret på längden efter att ni gjorde dreadsen?


Tvättar håret när jag orkar,vet faktiskt inte hur ofta det blir :P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg