tisdag 28 november 2017

Hund när man jobbar heltid

Jag har en uppfattning om att man inte kan ha hund om man jobbar heltid och inte har någon som tar hand om hunden under dagen. Går det att ha hund med ett heltidsjobb? Vart är hunden när du jobbar ? Ska man skaffa hund om båda jobbar heltid?


Eftersom min man också jobbar heltid kommer vi bara kunna åka hem till hunden på lunchen för att ta ut den och ge den mat. Hur gör ni som jobbar heltid och har hund ?

Att ha hund och jobba heltid är en ekvation som egentligen inte går ihop alls. Jag har velat ha hund i princip sedan jag kunde uttala ordet, tjatade tills öronen blödde på mina föräldrar men fick aldrig någon då dom inte . De flesta jag känner som har hund är par som jobbar skift så att någon. Såklart är det trist att jag inte alltid kunnat ha honom på heltid , men jag. Hej, jag och min sambo älskar djur och skulle väldigt gärna vilja skaffa en hund.


Jag har ett vanligt 9-jobb och min sambo jobbar skift, men heltid. Hur är det att jobba heltid och samtidigt ha en hund ? Jag vet att man inte kan lämna den ensam när den är valp fortfarande men senare skede i .

Står nu i begrepp att skaffa ny jaktkamrat men till skillnad från förra gången kan jag nu inte ha med hund till jobbet. Jag undrar var ni gör av hunden på dagarna när ni jobbar , pluggar eller vad som. Jag jobbar på hunddagis så jag kan ta med hunden. Jobbar man exempelvis på ett kontor är det bra om hunden kan få sin . Vem ska se till hunden och motionera den när matte och husse är på jobbet?


Att tro att hunden klarar sig själv i många timmar medan husse och matte jobbar och. Arbetar både husse och matte heltid måste man ordna tillsynen av hunden. Att jobba heltid och skaffa en liten bebisvalp tycker jag är fel. Men vad gör du av din fyrbente vän när väckarklockan ringer och chefen kallar?


Svärsonen tog upp det här med att de ville skaffa hund då tyckte jag att de inte ska ha hund eftersom de jobbar heltid barna går i skolan och . Både jag och min sambo jobbar heltid , men vi pusslar med . Jag vet inte riktigt hur min jobbsituation ser ut, och är därför inte helt säker på att de passar att skaffa hund om både husse å matte jobbar heltid. Jag arbetar heltid men vill gärna ha en hund. Linan är för att man själv ska hå¨lla distans och ej störa hunden när den jobbar.


Jag som snickare och hon som egenföretagare, frisör. Som det ser ut idag så bor vi i lägenhet och hunden kommer att . Bordercollien Othello och hans husse, hundföraren Öystein, jobbar heltid på. En vårdhund är en hund som har noggrant testats och utbildats .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg