fredag 23 januari 2015

Bygga trälåda ritning

Inspirationen kommer från den typ av låda som potatisodlare. En låda med 60xgalvaniserade spikar. Ritning Ritningen till lådan. Den här träbänken är inte så komplicerad att bygga som den ser ut.


Man staplar och limmar reglar som försågas i tre olika längder. En trädgård behöver många platser i solen.

En är kanske denna bänk med förvaring för dynor. Bygg en snygg förvaring till . Att ha en förvaringsbänk i trädgården eller på uteplatsen är både praktiskt och snyggt. I förvaringsbänken kan du förvara allt från dynor till . Bygga egen dynlåda – Suzannes. Detta gjorde att jag bestämde mig för att göra en egen låda.


SÅ lägger du ett perfekt trädäck! Tävling: Vinn en robotgräsklippare från Bosch. VIDEO: Rikta upp den hängande .

Kan du bygga en låda kan du bygga nästan vad som helst! Så här bygger du en fin och praktisk planteringslåda av trallvirke. Börja med att kapa till alla längder på brädorna, enligt måtten på ritningen. Då fick jag iden att bygga en dubbelvåningssäng.


Jag har stått för idén och maken för ritning och utförande. Har inte hittat några bra att köpa så jag inser att jag kanske måste bygga själv - MEN HUR? Gör det själv med närmare 3renoveringsprojekt. Byggbeskrivningar är till för dig som vill bygga i trä. Modifikationer och egna konstruktioner.


Och till sist: Gör en ritning , och planera. Såga ut delarna till stommen enligt ritningen som du hittar i steg 15. Denna låda med hjul och spaljé i svart trä finns bl a att köpa på Bauhaus.


Och ni som fortfarande är sugna på att bygga ”mina” rullande planteringslådor, hittar inlägget komplett med ritning och inköpslista att ladda ner HÄR. Idag blir det en STOR odlarlåda på ben. Jag har nämligen stort behöv av fler ytor att odla grönsaker i och kom på att jag har ett oanvänt . Material till en låda : Planhyvlat virke till ramen.


Träregel Rundstav st träkulor st haspar st gångjärn. Häng med oss när vi bygger en ordentlig boombox med ljud i en annan klass.

På webbplatsen byggbeskrivningar. En guide för dig som funderar på att bygga egna högtalare. Funderar du över att bygga en helt egen låda och filter så rekommendationerna att fortsätta med.


Görs noggranna ritningar går det ofta att få den uppsågad på brädgården. Ursprungligen tillverkades lådbilar av gamla trälådor. Barnen monterade helt enkelt en trädlåda på hjulen till en gammal barnvagn och hade roligt med . Som två stora trälådor med gummiduk i botten, ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg