fredag 27 februari 2015

Fin text på gravsten

Jag är mitt uppe i att välja gravsten åt min sambo som nyligen gått bort. Hjälp med fin dikt till grav! Sen tycker jag gravstenen är så otroligt fin ! Att dekorera en gravsten med text man förknippar med den bortgångne eller en vacker dikt eller låttext är väldigt fint och unikt. Det kan vara svårt att komma på .

Men varför skriver de flesta så fantasilösa saker på sina gravstenar ? Sörmlandsbygden går en sväng på några av länets begravningsplatser i . Respondenterna angav följande texter och svar:. EN FIN DIKT, ORD OM SAKNAD OCH EVIG KÄRLEK. Var hälsad kors, mitt enda hopp” -Strindbergs gravsten.


Jag vill nog använda mig av Piedras text. Tack vare modern teknik kan man göra lite längre texter och skapa bilder och symboler.

Här nedan är ett exempel på en fin sten till en liten älskad kille. Om berömda texter på gravstenar. Jag ska nog ha en text med jätteroliga korrekturtecken som ingen förstår!


Det ryms för få ord på en gravsten. Fantastiskt fin , mustig, välskriven och innehållsrik. Vi på Fonus hjälper gärna till med rå förslag och inspiration på gravsten. En finhuggen yta har en jämnare yta och behöver tvättas någon gång om året för att hållas fin. Köper du gravsten från Fonus ingår all text , oavsett längd.


Jag sa ju att jag var sjuk, lyder texten på iriska på Spike Milligans gravsten. Under det så brukar det stå. En del gravstenar har personliga texter som Fritiof Nilsson Piratens inskription som fortsätter . Många söker sig till kyrkogårdarna nu på våren för att göra fint vid gravarna. Här är stenexpertens bästa tips på hur du vårdar en gravsten.


Norrorts Gravvårdar utanför Stockholm utför inskription, text och andra tillägg på. E0- Liggande hjärta i svart granit. Text och dekor i mitten är försänkt och efterhuggen.

I den närlig- gande kustorten Kungshamn fin - ner man. Vi lovar att ge dig en gravsten som blir personlig. Kvalitet Vår ambition är att leverera en bra produkt och ge en fin service.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg