onsdag 28 oktober 2015

Skaffa hund när man jobbar

Skulle också tycka det va nice att skaffa hund , men med tanke på att man jobbar en hel del och ibland vill göra annat på helgen tror jag inte det . Hund om man är ensam och jobbar heltid? Vart är hunden när du jobbar ? Vilka är det som kan skaffa hundar egentligen? Ni med jobb och hund - hur får ni ihop det?

Hej hej Jag undrar hur ni med hund och ett jobb där man inte kan ha. Bor du i hus så kanske ni kan skaffa en trevlig hundgård så den kan . NI med hund , vad jobbar ni med egentligen? Hur gör ni som jobbar heltid och har hund ? Omöjligt att köpa hund och ha heltids jobb? Eftersom man sedan ändå inte kan lämna sin hund ensam timmar varje dag så får man skaffa dagmatte eller hunddagis.


Att ha hund och jobba heltid är en ekvation som egentligen inte går ihop alls.

De flesta jag känner som har hund är par som jobbar skift så att någon alltid är. Hej, jag och min sambo älskar djur och skulle väldigt gärna vilja skaffa en hund. Jag har ett vanligt 9-jobb och min sambo jobbar skift, men heltid. Skulle i så fall vara om vi väntar längre med att skaffa hund så att det blir ungefär samtidigt som man skaffar barn och ska vara mammaledig.


Att jobba heltid och skaffa en liten bebisvalp tycker jag är fel. Det blivande yrket, jobbar jag dagti vet ej hur långa dagar. Jag kommer inte skaffa hund igen förrän jag har pluggat klart, och då kommer jag att ta med den . Att skaffa hund får aldrig vara ogenomtänkt, utan du måste veta att du har rätt.


Skaffa hund Kul med en familjemedlem, ni har ju flexibelt jobb vilket är positivt för hundar som aldrig ska lämnas ensamma. Står nu i begrepp att skaffa ny jaktkamrat men till skillnad från förra gången kan jag nu inte ha med hund till jobbet. Alla borde faktiskt inte skaffa hund.


Har du exempelvis ett jobb där du inte har möjlighet att rasta din hund var sjätte timme, som det står i . Köp Navy Flower Tie från SIR of Sweden på SIR. Har du velat skaffa hund men gillar inte tanken på att lämna den på hunddagis det första du gör? Om du jobbar på något av dessa tre företag . Hur är det att jobba heltid och samtidigt ha en hund ?

En hund ska inte behöva vara ensam hemma mer än några få timmar om dagen. Att tro att hundpassningen löser sig nog, bara man väl fått hem sin hun det . Saker att tänka på innan man skaffar hund och saker att tänka på när man fått hem. Funderar du på att skaffa hundvalp? Jag vet inte riktigt hur min jobbsituation ser ut, och är därför inte helt säker på att de passar att skaffa hund om både husse å matte jobbar heltid.


Som hundägare ingår det mycket ansvar, gå därför in och läs våra tips och råd innan du ska skaffa hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg