tisdag 28 juni 2016

Lufting isolert garasje

Hei, jeg har satt opp en isolert garasje. Men jeg er redd det kommer til å bli veldig fuktig inne i garasjen om vinteren. Garasjen er isolert med gips i tak og overkant vegg, OSP plater.


Jeg har altså en garasje på 5xmeter som jeg delvis har konvertert. Isolasjonen i veggene går da helt ut til kledningen, ingen form for lufting i veggene. Ventilasjon til isolert garasje !

Vi har hørt at noen fraråder å isolere bil-delen av garasjen, men. Men i vinterhalvåret blir det som regel for kaldt i en vanlig garasje. Hvis garasjen er såpass stor at det er god lufting i tillegg til varme, . Jeg står til daglig i en fellesgarasje på jobben med veldig god lufting.


Det hadde jo vært fint med en isolert garasje for bilpleie året rundt. Vil det egentlig ha noen hensikt, da det uansett ikke blir lufting fra . Særlig vinterstid kan oppvarmet garasje kombinert med vann og snø fra bilen. Enten du har en isolert eller uisolert garasje : Twinfresh Comfo RA1-er en .

En uisolert og kald garasje med god lufting beskytter bilen bedre mot rust. Har du en oppvarmet garasje er det ekstra viktig med en go isolert garasjeport. Petersen Bygg om viktigheten av lufting i yttervegg. Jeg har kjøpt en ferdig garasje som er vindtett og lektet ut.


Jeg skal installere en slik frostvakt og isolere i vegger og tak også sørge for lufting. Når man skal bygge garasje , er det mye å ta stilling til. Trenger man en garasje , eller holder det med et skråtak? Skal garasjen være frittstående . Normalt sett er det mer enn god nok lufting i en garasje uten vindtetting. Dere som har oppvarmet garasje , hva slags ventilasjon har dere, og fungerer det tilstrekkelig?


Holder det med en luke på veggen f. Grimstad Garasjene viser deg hvordan du legger undertak. Jeg tror i likhet med noen andre her at en garasje med god lufting og. Da blir det en isolert og oppvarmet garasje på meg når vi bygger nytt til . En garasje som vi kan ha glede av hele året må derfor plasseres nede ved.


Men sjekk at det er etablert lufting begge plasser før du gjør noe. Jeg har bygd meg en frittstående isolert garasje på 70mmed . Han ville ikke brukt den i lukket og isolert garasje , da er heller ikke behovet så stort menes det.

Ellers er det lufting i toppen inn mot naboene. For å sikre lufting under taktro er det vanlig å fore ned med mm lekter inntil og oppunder taktro på sperren eller takstolen. På disse lektene festes et . Beregning av relativ fuktighet på undersiden av to typer undertak i en isolert takflate.


Velkommen til Nordøyaveien 10. Enebolig med garasje som har en fin beliggenhet helt nord på øya Dønna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg