måndag 30 maj 2016

Betsa ekbord vitt

Ask kan ge ett vitt utseende i porerna vid betsning. Därför är det lämpligt att inte välja alltför mörka färgtoner om du ska betsa detta träslag. Nu vill jag ha mitt i vitt , så tänkte vit betsa det så man ändå ser träets ådror. Jag oljebetsade ett ekbord modell äldre alldeles nyligen.


Furubord behöver styling- ska man vitbetsa, lasera. Lär dig allt om att betsa hos Beckers.

Här hittar du inspiration och inredningsidéer till ditt hem för ekbord. Ett kök i vitt med spottar, ekbord och akvarium. Jag förstår ju att det kanske inte va så jäkla lyckat att betsa en oljad hylla, men kan man lösa det på nåt sätt i efterhand? Att betsa och lacka ett matbord. Jag tänkte här förklara hur man lackar av, betsar och lägger ny lack på tex ett matbord.


Många uppfattar betsning och lackning . Betsa Ivar Ikea Livet Hemma Fixaodonase. Journal From New York On February Page. Hej, är ganska trött på mitt oljade björkbord.

Ny bänkskiva – lätt och billigt – viivilla. Dag 1: Slipa träskivan och betsa den. Skivan behöver inte tas bort medan den slipas med planslip eller excenterslip och slippapper korn 40 . För att kunna betsa en träyta måste färg- och lackskikt tas bort. När du slipat ditt trägolv, eller om det är ett helt nytt golv, är det bra att behandla för en snygg finish.


För att göra den betsade ytan mer tålig och tvättbar, kan den. En ensam möbel som byter sida från vitt till svart kan förändra ett helt rum. Här har vi gett ett slitet ekbord nytt liv genom att måla det dovt blått. Herdins Äkta Bets är vattenlöslig pulverbets och det klassiska sättet att betsa. Bets är baserad på lösliga färgämnen som ger högsta transparens.


Det finns lite olika typer av bets, det. Om det är en yta som är betsad förut och man vill betsa över denna, så går det bra i de flesta fall. Förbered för ett lyckat projekt.


Se till att du har allting innan du börjar. För att få ett lyckat resultat undersök först i vilket skick träet befinner sig i, för att sedan . Nattduksbordet kan man kanske hitta på en loppis för mindre än en fika. Tipset är att måla vitt , sätt på ett snyggt handtag och fötter som medar, . Jag tror att många människor upplever kärlek vid första ögonkastet när .

Men jag tyckte om formen, säger hon och visar hur hon målat om byrån i vitt och grått. Läs också: Tips: Cecilias fiffiga kökstavla gjorde succé på .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg