måndag 29 januari 2018

Måla sten utomhus

Letar du efter tips och idéer till att måla på stenar med barn? Här är en enkel steg -för-steg guide med idéer och en lista på vad du behöver! När färgen torkat kan du gå . Vi kommer att måla med pensel, på sten och utomhus. Nu undrar jag mest vad för färg som funkar bäst utomhus ?

Jag vet att oljefärg sitter bra, . Gå ut och leta upp några fina stenar , tvätta rent dem och låt torka. Att måla på sten har blivit väldigt populärt, så det finns mycket fint att inspireras av på nätet. Jag ska måla en liten sten som en nyckelpiga, vad ska jag måla med för färg för att det inte ska flaga?


Ska måla på en platt sten som ska ligga utomhus och undrar vad jag ska använda för färg? Den får gärna vara hysat billig och gå att få i mindre . Klart vädert som är på västkusten.

StoneColor är speciellt utvecklat för målning och ytbehandling av beläggningar utomhus på absorberande och porösa ytor. Tillhör du de som hellre går längs stranden och samlar sköna stenar än ligger och pressar i solen? Har du en stensamling som bara väntar på . Stenar med doodles När vi åker till stranden på somrarna, brukar jag ta med. Tänk på att använda vattenfasta pennor, om du vill ha stenarna utomhus eller i. Att måla med färg och pensel på stenar , visar jag en annan dag! Dagens stora aktivitet har varit att måla på sten.


När du målat klart och färgen torkat ordentligt är det dags att lacka. Om stenarna ska vara utomhus krävs extra stark skyddslack. Utomhus - Måla obehandlad och tidigare målad betong. Så länge hon lägger ett lager av lack när hon är klar, kommer stenen och målningen att kunna hålla utomhus.


JOTUN Impregnering för mur och sten. Såhär pysslar ni helt naturligt genom att låta barnen hitta och måla på stenar. Bra färg för att måla på sten är en vattenlöslig akrylfärg.


Låt barnen färglägga stenar i en eller flera färger och måla på ögon.

Använd akrylfärg, inte vattenfärg så håller det lite bättre utomhus. Inomhus kan kalk målas året runt medan man utomhus måste måla sen vår till. Täck noga in fönster och sånt som inte ska kalkas, kalken etsar glas och sten.


Plockat fina släta stenar på semestern som jag vill göra växtskyltar av. Det är tvåkomponentsfärg som luktar apa så var utomhus för annars .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg