tisdag 18 juli 2017

Bygga nytt torp i gammal stil

Toppmodernt hus i gammal stil. Så får ett nytt hus gammaldags charm. Bygg in och dölj element, ventilation och garderober.


Vid slutet av 90-talet fanns det bara ett fåtal sommarstugor och några gamla torp kvar. Det gamla charmiga hus som familjen ville köpa dök aldrig upp och Johanna och Johan bestämde sig för att bygga nytt i stället. Nu har jag åter tagit upp tanken att eventuellt bygga nytt men hur mycket jag än letar på nätet så.

Det finns byggare som bygger i gammal stil. Bygga nytt med sekelskiftescharm, går det? Planen var att bygga ett hus som kändes 1år gammalt.


Ett nytt hus i gammal stil skulle smälta bra in i det gamla sommarstugeområdet, . DrömheVi byggde nytt hus i gammal stil. Vi är också evigt tacksamma för våra snickare från HB Bygg som älskar att komma hit och jobba. Nytorpet ritat av Peder för att anpassas till det gamla torpet.


Vi har samlat tolv vackra torp som alla har råd med.

Går det att bygg nytt idag och att det skall se ut som om det vore gammalt ? Som om det var byggt för 1år sedan och det ändå. Här har ingen arkitekt anlitats, däremot boken Så renoveras torp och gårdar. I värsta fall förstör man ett rum för att bygga ett nytt utanför.


Hej där ute i bygga - nytt -djungeln. Länge har jag och sambon varit ute efter ett nytt boende, dock utan resultat. Välj någon av våra husmodeller och anpassa sedan huset efter dina önskemål eller bygg ett personligt arkitektritat hus. Vi har försökt bygga i gammal stil hittills och det är även tanken med torpet. Dock har vi inte tänkt avända gamla tekniker utan vi bygger lösvirke . Jag har ett genuint gammalt torp i relativt oförstört skick.


Finns det någon som har en gammal trappa eller som kan bygga en trappa som . Ska jag köpa nytt eller begagnat? Buddha: Givetvis vill jag fixa allt i gammal stil och form. Annars kan jag väl riva och bygga nytt ? De bestämde sig till slut för att bygga nytt. När vi tagit beslutet att vi skulle bygga ett nytt hus tänkte vi genast på den . Hr R En Tillbyggnad Av Ett Gammalt Torp Fast Med Modern Stil Och Mycket Sprjs .

Tillbyggnad av ett torp med moderna material men i gammal stil som smälter in i det gamla huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg