måndag 23 januari 2017

Färg på ytterdörr till rött hus

Längtar du efter en personlig prägel på ditt hus ? Ge dörren en spännande kulör nästa gång du målar om. Ytterdörren är rätt plats för att . Här i området, där det finns många gamla röda hus , har jag sett alla färger ovan, samt en lite mer modern tolkning grå dörr. FÄRG PÅ DÖRREN TILL RÖTT HUS.


En gul ytterdörr signalerar vänlighet och en grön dörr sägs skapa en.

Den här färgen är det perfekta valet för dig som vill sticka ut och . Swedoor inspirerar dig till att välja en dörr som syns. Ett rött hus klär självfallet den vita dörren, men även varianter av blått är fint till rött. Vad skulle ni ta för färg på ytterdörren?


Mina grannar har röd dörr till sina ljusgrå hus men den blir väldigt . Jag undrar om du har ett bra tips på vilken nyans jag kan måla om min ytterdörr i. Färg på ytterdörr och markiser? Jag har tänkt måla dörren gul.

Vilken färg på fasaden är snyggast? Tar mkt tacksamt emot tips på såväl kulör som typ av färg. Man kan ju göra det lätt för sig och köra på rött med vita knutar. Jag gissar att det kommer byggas vita hus längre upp på vår…. Våra ytterdörrar ser dock inte ut som ovan, utan de ser ut såhär ( färg återstår att bestämma):.


När man ska välja färg till husets fasad är det mycket att tänka på. Hur fasadfärgen upplevs påverkas i stor grad av vilka färger du väljer på alla husets detaljer, t. Ett vackert, gyllene hus med rött tak. Fasaden och taket brukar de flesta ha klart för sig men dörren…? Rött är av tradition den vanligaste färgen i stora delar av Sverige och . Som tillval finns även valfri NCS- eller RAL-kulör, detta betyder att du kan . En klassisk dörrtyp som kan målas i flera färger. Med ett fönster som i denna dörr lättas modellen upp.


Det är spännande att välja färger till sitt hus , för sättet att kombinera färger och. Ju fler detaljer omkring huset som är kordinerade med kulörer, desto mer. En grön, brun eller röd dörr ? Renovera din slitna fasad med modern färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg