onsdag 13 april 2016

Äppellåda ritning

Bygg Vi i Villas fina äppellåda. Har vintagemålat en äppellåda med vit hårdvaxolja, färg som vi använt till trägolv tidigare. Efter en strykning har lådan fått en lagom vit lasering . Nu har vi ju haft dem sen i somras men guuud vad jag är nöjd med dem! Har ju letat febrilt efter dessa lådor och i .

Dagens bästa aktivitet var att bygga en äppellåda. Här är en ritning på en enkel och billig kupa att göra själv. Att göra ritningar är inte min grej, får alltid bråttom att skrida till. Eftersom gamla äppellådor inte är så lätta att få tag i så gjorde jag ett par nya. Snickra en äppellåda tillsammans med Vi i Villa.


Har tidigare gjort en ritning på en låda typ äppellåda. Material, ritningar och färg finns på plats.

Men lite mindre format som kan passa på hyllorna i garaget. Självhäftande kardborrband är perfekt för att få kudden att ligga stilla på äppellådan. De sista du gör nu är att skruva dit några hjul under . I det senaste nyhetsbrevet snickrade jag ihop en äppellåda. Det känns som om hösten är påväg med stormsteg och då är det ju praktiskt att ha . Ernst har själv tagit fram blomlådor i plåt, 4kronor, Royaldesign. Ett annat tips är att plantera i gamla äppellådor , du hittar dem bland . Jag har stått för idén och maken för ritning och utförande.


Vi ville ha en upphöjd odlingsbädd i bekväm höjd men tyckte att pallkragar är ganska . I ett hörn av köket har Margareta Lekander staplat enkla äppellådor till en hylla för kokböcker. Lådorna är enkla att flytta och förstärker den . Har gjort en egen ritning och bygger efter den som jag tror blir bra. Detta mina kära vänner, är mitt nästa projekt när vi flyttar till något större.


Hur fräck är inte en sånhär bokhylla? Har tänkt att ställa prydnader och eventuellt . Ska det vara helgjutet eller vill du hellre gjuta en betongskiva och ställa det på ett par äppellådor ?

Nedan följer steg-för-steg-guide för att gjuta . Find this Pin and more on Pasos by rieradan. Nätbutik () hall och trappa (9) Hus och ritningar (7) Innergården (6) . Jag är helt såld på idén med äppellådor , det är precis vad jag vill ha. Bygger en platsbyggd soffa till våran altan. Tryckt på baksidan av förvaringsboxen finns ritningar för hur man med hjälp av byggsatsen skruvar ihop en lyftkran, motorcykel, flygplan och en racerbil. Här hittar du inspiration och inredningsidéer till ditt hem för vinställ.


StyleRoom är Sveriges största inredningscommunity och visar inspirerande bilder från . Kettle Chips displayade vi i äppellådor från Vackra Saker. Kreativa workshops där besökarna får prova på att bygga en äppellåda samt .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg